loading...
خرید و فروش پیج اینستاگرام
سل پیج بازدید : 135 سه شنبه 24 اسفند 1395 نظرات (0)

sections of Instagram آموزش کامل تمام بخش های اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب است که اخیرا بین کاربران ایرانی ، هنرمندان و شخصیت ها بسیار پرطرفدار شده است ، بطوریکه اکنون کمتر فرد یا شخصیت معروفی را مشاهده میکنید که یک صفحه شخصی اینستاگرام نداشته باشد . اینستاگرام در حقیقت یک شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس و ویدئو میباشد که اکثر کاربران از اپلیکیشن آن بر روی تلفن هوشمند استفاده میکنند . آسمونی در این مقاله آموزش کامل همه بخش های اینستاگرام را برای شما عزیزان منتشر می کند.

دلیل محبوبیت اینستاگرام چیست؟

راز موفقیت این شبکه اجتماعی در سادگی آن است و بجای آنکه مانند شبکه های دیگری مثل فیسبوک ،کاربر را درگیر موارد جانبی کند ،این امکان را برای کاربر فراهم می سازد تا به آسانترین شکل ممکن بک تصویر یا ویدیو را برای دوستان خود به اشتراک بگذارد.

فیلترها در اینستاگرام

یکی از ویژگیهای مهم اینستاگرام که محبوبیت آن را دوچندان گرده است استفاده از فیلترها یا افکت بر روی تصاویر است. بطوریکه شما می توانید با استفاده از این فیلترها یک عکس ساده و معمولی را به یک سوژه جذاب برای اشتراک گذاری تبدیل کنید.

آیا اینستاگرام برای همه مناسب است؟

مانند اکثر شبکه های اجتماعی دیگر، برای ثبت نام در این شبکه باید حداقل 13 سال سن داشته باشید .این سایت قوانین خاص خود را دارد و اجازه انتشار محتوای نامناسب را نمیدهد، اگر چه ممکن است گاهی همچین محتوایی را در آن مشاهده کنید !

2sections of Instagram آموزش کامل تمام بخش های اینستاگرامشروع کار با اینستاگرام

برای آغاز کار لازم باید با توجه به سیستم عامل گوشی یا تبلت خود، اپلیکیشن اینستاگرام را دانلود و نصب کنید .این اپلیکیشن برای گوشی های آیفون ، آندروید و ویندوزفون ارائه شده است .

برای گوشی های آیفون از طریق اپل استور طبق تصویر زیر عمل کنید:1sections of Instagram آموزش کامل تمام بخش های اینستاگرام

آموزش ساخت اکانت اینستاگرام3sections of Instagram آموزش کامل تمام بخش های اینستاگرام

4sections of Instagram آموزش کامل تمام بخش های اینستاگرامبعد از دانلود و نصب اپلیکیشن ، نوبت به آن میرسد تا در آن ثبت نام کنید و یک تصویر برای پروفایل خود تنظیم نمایید . برای ساخت حساب کاربری جدید میتوانید از آدرس ایمیل خود استفاده کنید و یا اگر حساب فیسبوک دارید، با اکانت فیسبوک فعلی تان وارد شوید .

معرفی برخی اصطلاحات رایج اینستاگرام

قبل از آنکه بطور جدی وارد دنیای اینستاگرام شوید، باید با برخی اصطلاحات آشنا شوید .زیرا اگر تازه کار باشید و از آنها اطلاعی نداشته باشید ممکن است هنگام کار دچار سردرگمی بشوید .

برخی از این واژگان عبارتند از :

Post :

یک پست (post) در واقع همان عکس یا ویدیویی است که شما آن را به اشتراک میگذارید .به این مورد اشتراک گذاری شده بطور کلی یک ‘پست’ میگویند .

Filter :

در هنگام ارسال یک تصویر، میتوانید با استفاده از فیلترها یک افکت خاص به آن عکس اعمال و جلوه آن را هنرمندانه تر نمایید .

HashTag :

هشتگ چیست؟

هشتگ ها (hashtag) از مهمترین عناصر اینستاگرام هستند که باعث ایجاد ارتباط بین صفحات و پست ها میشوند و در حقیقت کار جستجو را برای کاربران آسان میکنند . اگر در هر کجای متن ، در ایتدای هر کلمه علامت # را قرار دهید آن کلمه به یک هشتگ تبدیل میشود و کاربر با کلیک روی آن تمام پست های دیگری که آن واژه را به عنوان هشتگ قرار داده اند مشاهده میکند . مثلا: هشتگ #موبایل باعث ایجاد ارتباط بین پست شما تمام پست های دیگری که این هشتگ را دارند خواهد . توجه: اگر کلمه مورد نظر شما بیشتر از یک بخش باشد، برای تبدیل آن به هشتگ باید به جای فاصله ها علامت خط تیره ‘-‘ قرار دهید .

مثال: هشتگ ‘تلفن همراه’ به اینصورت نوشته میشود: #تلفن-همراه

5sections of Instagram آموزش کامل تمام بخش های اینستاگرامFeed :

هنگامی که شما یا شخص دیگری که شما او را دنبال (follow) میکنید یک پست جدید ارسال می کنید، آن پست در feed شما قرار میگیرد .

 6sections of Instagram آموزش کامل تمام بخش های اینستاگرامکار با منوهای اینستاگرام

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن و ایجاد اکانت، وقتی که برنامه را باز میکنید با صفحه خانه یا Home Screen مواجه میشوید .در این قسمت آخرین پست هایی که شما یا کاربران دیگری که آنها را فالو میکنید ارسال کرده اند نمایان میگردد . با کلیک بر روی آیکون های پایین برنامه خواهید توانست تا به بخش های مختلف این اپلیکیشن وارد شوید .

این آیکون ها در تصویر زیر مشاهده میشوند:

توضیح هر یک از آیکون ها :

Home :

بعد از بازکردن اپلیکشن وارد این قسمت خواهید شد .در این بخش آخرین پست های ارسال شده توسط شما یا افرادی که دنبال میکنید نمایش داده می گردد .

Explore :

این بخش محبوب ترین پست ها و موارد حال حاضر را نمایش میدهد .همچنین میتوزانید یک کاربر یا هشتگ خاص را در اینجا جستجو کنید .

Camera :

با کلیک بر روی این آیکون دوربین گوشی فعال میشود تا شما بتوانید یک عکس بگیرید و به اشتراک بگذارید !

Activity :

در این قسمت آخرین فعالیت ها و اطلاع رسانی های خود را ببینید .مثلا هشدار اینکه چه کسی پست شما را لایک کرده یا دنبال کننده تان (Follower) شده است .

Profile :

این منو در حقیقت میز کار شماست و در اینجا امکاناتی نظیر تغییر پروفایل، تعویض عکس پروفایل ، انجام تنظیمات حساب و مشاهده پست های خودتان قرار گرفته است .

7sections of Instagram آموزش کامل تمام بخش های اینستاگرامآموزش اشتراک گذاری عکس در اینستاگرام

اینستاگرام این امکان را به شما داده تا با گوشی هوشمندتان به آسان ترین روش یک تصویر زیبا و جذاب تهیه و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید . کافیست روی آیکون Camera کلیک کرده و دکمه شاتر دوربین را بزنید .

اینستاگرام بیشتر دوست دارد تا کاربران عکس هایی که خودشان گرفته اند را به اشتراک بگذارند اما با این حال امکان انتخاب عکس از گالری و حافظه گوشی را نیز در نظر گرفته .همچنین میتوانید در گالری گوشی ، گزینه Share را بر روی عکس دلخواه بزنید و سپس اپلیکیشن instagram را انتخاب کنید تا آن تصویر توسط شما اشتراک گذاری گردد .

8sections of Instagram آموزش کامل تمام بخش های اینستاگراماعمال کردن فیلتر بر روی تصویر

پس از آنکه عکس مورد نظر را انتخاب کردید نوبت به اعمال فیلتر یا افکت میرسد تا به کمک آنها عکس انتخابی را جذابتر نمایید .البته انجام این کار اختیاری است و اجباری برای انجام آن وجود ندارد .
دقت کنید که هر فیلتری با هر عکسی سازگار نیست، پس بهتر است چند فیلتر را امتحان کنید تا در نهایت بهترین را بیابید .
اگر میخواهید تصویر فیلتر داده شده را با نسخه اصلی مقایسه کنید روی تصویر ضربه بزنید .9sections of Instagram آموزش کامل تمام بخش های اینستاگرام

بعد از پایان فیلتر گذاری Next را زده و وارد مرحله بعد شوید .در اینجا میتوانید برای عکس خود یک متن Caption بنویسید ، آن را در شبکه های اجتماعی دیگر بفرستید ، دیگران را تگ کنید، و چند امکان دیگر که بعدا توضیح بیشتری در مورد آنها خواهیم داد .

10sections of Instagram آموزش کامل تمام بخش های اینستاگراماشتراک گذاری ویدئو در اینستاگرام

علاوه بر عکس ، امکان تهیه و اشتراک ویدیو نیز در این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است ، اما این ویدئو ها نباید بیشتر از 15 ثانیه باشند .پس حداکثر خلاقیت خود را به خرج دهید تا در این 15 ثانیه همه چیز را جای دهید!
برای شروع روی آیکون Camera ضربه بزنید و سپس آیکون دوربین فیلمبرداری را انتخاب کنید، حال دکمه قرمز رنگ record را نگه دارید تا فیلمبرداری آنجام شود .دستتان را تا پایان کار از روی این دکمه بر ندارید .
همچنین امکان اشتراک گذاری ویدئو از داخل حافظه گوشی و گالری نیز وجود دارد .
مانند آنچه در مورد عکس ها گفتیم، امکان اعمال فیلتر روی ویدیو ها نیز موجود است که انجام اینکار و بقیه عملیات مشابه همان اشتراک گذاری تصویر میباشد .

11sections of Instagram آموزش کامل تمام بخش های اینستاگرامآموزش جستجو در اینستاگرام و گشت و گذار

در این شبکه اجتماعی میلیون ها عکس زیبا و جذاب وجود دارد . برای یافتن تصاویر دلخواهتان راه های زیادی وجود دارد که در زیر به برخی از آنها میپردازیم :

1 – استفاده از بخش Explore :

اگر میخواهید تمامی تصاویر در انواع گوناگون که در ایتستاگرام ارسال شده اند را مشاهده کنید بر روی آیکون Explore ضربه بزنید تا وارد آن شده و از عکس های جدید و پرطرفداری که توسط دیگران منتشر لذت ببرید .

12sections of Instagram آموزش کامل تمام بخش های اینستاگرام2 – دنبال کردن یا فالو کردن دیگران در اینستاگرام

هنگامی که به یک عکس علاقمند میشوید می توانید کاربری که آن عکس را ارسال نموده دنبال کنید (Follow) . به این ترتیب هر گاه این کاربر یک پست جدید ارسال کند، شما از بخش فید موجود در صفحه Home قادر به مشاهده آن پست خواهید بود .
برای فالو کردن یک کاربر کافیست تا بر روی نام کاربری او ضربه زده و سپس در صفحه شخصی او دکمه Follow را بزنید .

13sections of Instagram آموزش کامل تمام بخش های اینستاگرام3 – جستجو به کمک هشتگ ها

همانطور که قبلا توضیح داده شد هشتگ کلمه ای است که در ابتدای آن علامت # گذاشته شده و کاربران را به سوی پست های همسو هدایت میکند . وقتی در یک پست هشتگی را دیدید که مرتبط با موضوع مورد علاقه تان بود روی آن بزنید تا سایر پست های شبیه آن را ببینید .
مثلا با ضربه زدن روی هشتگ #طبیعت تمام عکس ها و ویدیو هایی که با موضوع طبیعت برچسب خورده اند را خواهید دید .

14sections of Instagram آموزش کامل تمام بخش های اینستاگرام4 – استفاده از جستجوی مستقیم

چنانچه در ایتستاگرام به دنبال کاربر یا هشتگ خاصی هستید میتوانید آن را جستجو کنید. برای این کار وارد بخش Explore شده و در فیلد جستجوی بالای صفحه (Search)، کلمه ای که دز ذهنتان است را بنویسید و جستجو کنید .

15sections of Instagram آموزش کامل تمام بخش های اینستاگراملایک کردن و کامنت گذاشتن پست های اینستاگرام

در صورتی که به عکس یا ویدیویی علاقمند شدید میتوانید آن را لایک کنید (پسندیدن) یا اینکه در زیر آن یک کامنت (نظر) بنویسید .

Like :

برای لایک کردن کافیست تا دوبار سریع روی آن عکس ضربه بزنید (Double Tap) .

16sections of Instagram آموزش کامل تمام بخش های اینستاگرامکامنت :

بهترین راه برای ابراز عقیده راجع به یک پست، نوشتن کامنت یا نظر برای آن است .
برای گذاشتن کامنت ، دکمه Comment را در زیر عکس مورد نظر زده و نظرتان را تایپ کنید .

17sections of Instagram آموزش کامل تمام بخش های اینستاگرامتنظیمات حساب کاربری

در حساب کاربری شما تنظیمات زیادی وجود دارد که باید آنها را طبق میل خود تغییر دهید .برای دسترسی به این تنظیمات روی آیکون Profile کلیک کنید تا وارد بخش پروفایل خود شوید .حال در بالای صفحه روی آبکون چرخ دنده یا کلید setting ضربه بزنید تا امکاناتی نظیر مشاهده پست های لایک شده، ارسال درخواست پشتیبانی و بسیاری دیگر برایتان ظاهر شود .

18sections of Instagram آموزش کامل تمام بخش های اینستاگرامآموزش خصوصی کردن پست ها در اینستاگرام

در حالت عادی تمام تصاویر و ویدئو هایی که اشتراک گذاری میکنید حالت عمومی دارند، یعنی تمامی افراد قادر به مشاهده آنها هستند، حتی کسانی که در اینستاگرام حساب کاربری ندارند! (از طریق وب سایت instagram)
حالا اگر با این موضوع مشکل دارید و دوست ندارید که افراد نا آشنا پست های شما را ببینند باید صفحه خود را خصوصی یا اصطلاحا پیج خود را قفل کنید .

آموزش قفل کردن پیج اینستاگرام :

برای خصوصی کردن پست ها در اینستاگرام وارد پروفایل خود شده و روی Edit Profile ضربه بزنید و گزینه Posts are Private را فعال کنید (طبق تصویر زیر) .
در این حالت افرادی که شما را فالو میکنند ابتدا باید توسط شما تایید شوند ، در غیر اینصورت چیزی برای آنها نمایش داده نخواهد شد .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 148
  • کل نظرات : 48
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 60
  • آی پی دیروز : 40
  • بازدید امروز : 67
  • باردید دیروز : 52
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 483
  • بازدید ماه : 1,580
  • بازدید سال : 11,666
  • بازدید کلی : 386,111
  • کدهای اختصاصی